Haukkaa omenaa!
Olet varmasti kuullut sanonnan "omena päivässä pitää lääkärin loitolla". Florida State Universityn tekemä tutkimus osoittaa, että tuo vanha sanonta kannattaa ottaa ihan vakavasti. Omena nimittäiin tutkitusti alentaa niin kutsuttua huono kolesterolia samalla kun se nostaa hyvän kolesterolin määrää.Tutkimus tehtiin pelkästään naisilla, jotka saivat 75 grammaa omenaa päivittäin kuuden kuukauden ajan. Huono kolesteroli väheni 23 prosentilla ja hyvän määrä lisääntyi neljällä prosentilla. Kuulostaako hyvältä?
Voisin kuvitella, että sama pätee muihinkin hedelmiin ja etenkin kasviksiin. Niitä kannattaakin lisätä joka aterialle.
Haukkaa siis omenaa useammin - niin minäkin aion tehdä!






